czwartek, 16 stycznia 2014

Powertex

Mam na imię Katarzyna. Od kilku lat oddaje się namiętnie pasjom tworzenia. Zgłębiałam już niejedną technikę rękodzielniczą. Postanowiłam na dłużej zatrzymać się przy tworzeniu w technice utwardzania tkanin "textile hardening". Jest to stosunkowo młoda technika obecna gdzieś około 5 lat na rynku europejskim. Firmą która wiedzie prym na rynku w produkcji utwardzaczy jest belgijska firma  Powertex.W lini produktów powertex znajdziemy między innymi:
- produkty bazowe- utwardzacze- sa to produkty bezpieczne dla środowiska i czlowieka, oparte na bazie akrylu, nadają się do pracy z dziećmi powyżej 3 roku życia. Dostępne w różnych kolorach
Szeroka gama produktów pomocniczych:
- Patyna bister, którą możemy wykończyc prace szczególnie wykonane w jasnych kolorach utwardzacza
- Stone art- proszek celulozowy, który w połączeniu z utwardzaczami daje nam niesamowite mozliwości od efektu kamienia do masy która możemy wykańcza prace
- bawełniane dodatki- nici z których wykonamy włosy lub wykorzystamy do budowania struktur , elastyczny materiał stockinette ecu,
- dekoracyjne" papiery: - tak na prawdę są to specjalnie preparowane włókna roślinne jak paperdecoration specjalnie obrobiona kora brzozy.

Pracując z utwardzaczami musimy zwrócić przede wszystkim uwagę aby materiały które łączymy były naturalne. Możemy łączyć utwardzacze z tkaninami bawełnianymi, papierem, szkłem, piaskiem, ceramiką. Jedyne z czym nie połączymy utwardzacza to plastik. Dlatego stół do pracy możemy zabezpieczyć folią. Jako formy do tworzenia np bransoletek możemy użyć plastikowych butelek.

Obserwując od dłuższego czasu świat utwardzaczy i możliwości jakie daja sama w czerwcu 2013 r. postanowiłam dołaczyc do grona twórców w tej technice. W czerwcu 2013r. odbyłam kurs trenerski w Łodzi u Ani Walaszczyk - trenerki trenerów i postanowiłam " zarażać ta technika wrocławian"







Wszystkich zainteresowanych zapraszam na warsztaty o których więcej w zakładce warsztaty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz